Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A BMW a 225xe és330e modellekkel bővítette a plug in hibrid kínálatát.
A BMW eDrive a BMW i elektromos modelljeinek és a BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljeinek új hajtástechnikája. A BMW eDrive a tisztán elektromos, így helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedésre is lehetőséget kínál, kétféle erőforrása együttműködésével pedig nagy távolságokra is igénybe vehető.
A BMW eDrive technika mindezeken túl magas forgatónyomatékát már közvetlenül induláskor csaknem teljes egészében rendelkezésre bocsátó elektromos motorja érzékeny reakcióival különösen dinamikus menetteljesítményeket biztosít. Nemkülönben eBoost funkciójával, amely intenzív gyorsításkor a két erőforrás forgatónyomatékát kombinálva minden menethelyzetben gondoskodik a dinamizmusról.
Különböző járműkoncepciók számára
A BMW eDrive technika legfontosabb elemei az elektromos szinkronmotor a BMW saját fejlesztésű teljesítmény-szabályzó elektronikájával, a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor és az intelligens energiamenedzsment, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellekben mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően alakítja az elektromos és a belsőégésű motor együttműködését.
Egyes modellspecifikus komponensek – mint például az akkumulátorcellák, a hűtés-menedzsment, a teljesítmény-szabályzó elektronika és az üzemi stratégia – kialakításakor a BMW i3 és a BMW i8 modellekből átvett ismereteket használták fel az új BMW eDrive modellek tervezői. Ennek során minden egyes komponenst az adott modellre adaptáltak, megfelelően optimalizálva azok teljesítményét, gazdaságosságát, biztonságát és élettartamát.
BMW eDrive: a márkára jellemző karakter, rugalmas alkalmazási lehetőségek
A BMW eDrive technika fő elemei az elektromos motor, a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor és a teljesítmény-szabályzó elektronika. A BMW eDrive a tisztán elektromos városi és országúti közlekedés az ügyfelek számára is vonzó lehetőségeit kínálja. A BMW eDrive komponensei testre szabott kivitelben készülnek minden egyes modellkoncepcióhoz, a három- illetve négyhengeres benzinmotorokkal éppúgy harmonikusan kombinálhatók, mint a klasszikus hátsókerék-hajtással vagy a BMW xDrive összkerékhajtással.
A BMW 330e modell képében most először mutatkozik be a prémium középkategória szegmensében a BMW eDrive technológia, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 252 lóerő maximális teljesítményre képes, 1,9 – 2,1 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás mellett.
A vadonatúj BMW 225xe modell a BMW 2-es Active Tourer első plug-in hibrid változatában először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres benzinmotor és az elsőkerék-meghajtás kettősét az úttörő BMW eDrive technológiával. Amíg az 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor az első kerekeket, addig az elektromos erőforrás a hátsó tengelyt hajtja, rendhagyó hibrid összkerékhajtást hozva létre, amely egyedülálló a BMW 2-es Active Tourer kategóriájában. A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,1 liter / 100 km.
Plug-in hibrid: intelligens energiamenedzsment
A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben az intelligens energiamenedzsment gondoskodik minden menethelyzetben a belsőégésű és az elektromos motor optimális együttműködéséről. Az üzemi stratégia alapbeállítása szerint az autó tisztán elektromos üzemmódban indul. Az alacsony és a közepes sebességtartományokon a BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei mindvégig az elektromos hajtást, így a helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést részesítik előnyben. Intenzív gyorsítások és nagy sebességek esetén a belsőégésű motor is működésbe lép.
A Boost a két erőforrás forgatónyomatékának átfedésével biztosít maximális dinamikát és különösen agilis menettulajdonságokat. A BMW eDrive a magasabb sebességtartományokon is gazdaságosabb üzemet tesz lehetővé a belsőégésű erőforrás számára (elektromos asszisztens). Segítségével a tempós országúti és autópálya-szakaszokon is mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás. Az energetikailag előretekintő funkció aktív útvonalvezetés mellett kifejezetten gazdaságos, előrelátó üzemi stratégiát vezérel ki, mégpedig a lehető legélvezetesebb elektromos autózás mentén.
Amint a BMW i8, úgy a BMW X5 xDrive40e, a BMW 330e és a BMW 740e az egyszerű gombnyomással aktiválható MAX eDRIVE üzemmódban akár 120, míg a BMW 225xe akár 125 kilométer/órás sebességgel is haladhat tisztán elektromos üzemben. A MAX eDRIVE üzemmódban a belsőégésű motor csupán a gázpedál erőteljes és hirtelen lenyomására (kickdown) indul be. A SAVE BATTERY üzemmóddal a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje megőrizhető egy későbbi, tisztán elektromos útszakaszra. Az akkumulátor 50 százalékos töltöttségi szint alatt önműködően töltődik. A sebességváltókar S állásában az éppen aktív üzemmódtól függetlenül aktiválódik a belsőégésű motor, így tartósan is rendelkezésre állhat mindkét erőforrás maximális teljesítménye. Az akkumulátor töltöttségi szintje emellett 80 százalékra emelkedik. Az ECO PRO, COMFORT és SPORT menetprogramok kínálta különböző járműkarakterek a BMW eDrive funkció révén még jobban érzékelhetőek, mint a hagyományos hajtásrendszerű modellekben.
Gyors és kényelmes akkumulátortöltés
A BMW új, hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljei a BMW 360° ELECTRIC megoldásaival különösen egyszerűen és kényelmesen tölthetők fel, otthon és útközben egyaránt. A mellékelt töltőkábellel a háztartási elektromos csatlakozóaljzatból vagy a BMW i Wallbox falitöltőből 4,6 kW teljesítménnyel vehető igénybe a feltöltés. Útközben a BMW i ChargeNow mobilitási szolgáltatása a világ legnagyobb nyilvános töltőhálózataként 22 országban több mint 30 ezer töltőállomással áll rendelkezésre.
Forrás: http://www.autoszektor.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Benzinmotorjától megfosztva még jobb lesz a BMW superbike
Drága sportkocsit fejleszt a BMW és a Toyota
Teszt: BMW S 1000 R – 2014.