Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Négy német és négy kínai mérnökhallgató készítette el egy BMW S 1000 RR alapján a villanymotoros T0RR versenymotorkerékpárt, amellyel egy Pro Thunder Race futamon indulnak hagyományos benzines gépek ellen.
Nem nagyon lehet panaszkodni a BMW S 1000 RR motorkerékpárra, hiszen a maga 199 lóerős teljesítményével a superbike-kategória egyik élen járó tagja. Azonban a Müncheni Műszaki Egyetem és a kínai Tsinghua Egyetem diákjai szerint bőven lehet rajta mit javítani, ezért villanymotoros hajtásúvá építettek át egy példányt. Mintegy háromnegyed évig tartott a nagy munka, amelyben összesen 8 hallgató vett részt. Megszabadultak a soros négyhengeres benzinmotortól, a váltótól, ezek helyére saját fejlesztésű akkumulátor-csomagot és egy 136 LE/240 Nm teljesítményű villanymotort építettek. Utóbbi egyben energia-visszatáplálással is foglalkozik, ez a funkciója ráadásul olyan erős, hogy el is tudták hagyni a hátsó hidraulikus féket.
Az oscherslebeni pályán megrendezésre kerülő Pro Thunder Race futamon hagyományos, benzinüzemű motorkerékpárok ellen áll majd rajthoz a T0RR névre hallgató konstrukció. A fejlesztés során nem csak a jó gyorsítókészség (rögtön 240 Nm támadja a hátsó kerekeket) volt a fontos, de különösen gyorsan az energiát leadni képes cellákból rakták össze az akkumulátor-telepet, hogy nagy végsebességet érjen el a gép az egyenesekben – 250 km/h-s csúcstempóra számítanak.
Igazából azonban a kanyargós szakaszon akarnak majd előnybe kerülni a benzinmotoros gépekkel szemben azzal a megoldással, hogy a villanymotort úgy építették be a vázba, hogy az a kerekekkel ellentétes irányban forog, ezáltal kisebb a forgó tömegek tehetetlensége, azaz könnyebben vált irányt, mint egy hagyományos, benzinmotoros motorkerékpár. Azonban a hallgatók tisztában vannak a technológia korlátaival is, a Pro Thunder Race-en a pole pozíció megszerzése a cél, illetve pár körön keresztül vezetni akarják a mezőnyt – az biztos, hogy a rendelkezésre álló akkumulátor-kapacitással nem tud egy teljes versenytávot megtenni a T0RR. A BMW Motorrad és az R&R Fahrzeugtechnik cég segítette a hallgatókat (Lukas Wheldon, Christian Sander, Cumhur Öztürk, Marine Ilg, Zhou Keyuan, Geng Shuochen, Zhang Xinlong, Wang Xu és Xiong Hao projektvezető) a T0RR megalkotásában, amelynek máris a továbbfejlesztésén, azaz nagyobb kapacitású akkumulátor beépítésén gondolkoznak.
Forrás: http://www.automotor.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Új konnektoros hibridek a BMW-től
Drága sportkocsit fejleszt a BMW és a Toyota
Teszt: BMW S 1000 R – 2014.