Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autók motorok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Törőcsik Anita | 0 hozzászólás
A veterán autóknak rengeteg rajongója akad a világon, de ugyanez elmondható a raliautókról is. Képzeljék el a kettőt egyben! Ezt kínálja majd március 21-én a Bonham aukciósház Goodwoodban, méghozzá egy eredeti Audi Quattro A1 képében.
Az eladásra kínált, 900012-es alvázszámmal rendelkező példányt 1982 első negyedében rakták össze kézzel a német márka versenygarázsában. A B kategóriában induló négykerekűt Hannu Mikkola vezette az 1982-es Monte Carlo Rally-n, ahol a legendás Walter Röhrl mögött – aki akkoriban még egy Opel Asconát hajtott – másodikként ért célba az A1-gyel.
A nagy diadal után a szóban forgó példányt tesztelésre és képzésekre használták a gyáriak az 1983-as szezon alatt, majd később egy Volkswagen/Audi importőrnek adták el. Legközelebb versenyen az azelőtt Saabbal versenyző pilóta, Antero Laine vezette.
Akkoriban még nagyobb szabadságot élveztek a gyártók a versenytechnika területén, azonban ezzel együtt az autók teljesítménye sem volt köztudott, így mindössze annyit lehet tudni, hogy az ralira felkészített Quattro A1 jóval vérmesebb volt, mint az utcai változat. Utóbbit egyébként egy 2,1 literes öthengeres erőforrás hajtott, melyből 203 lóerőt csiholtak ki a mérnökök. Itt legalább másfélszer annyira számíthatunk.
A típus egyébként 1982-ben konstruktőri világbajnoki címet nyert az Audinak, 1983-ban pedig egyéni világbajnoki címet hozott. A legátütőbb sikert azonban 1984-ben érték el a németek, amikor is mindkét fronton elhódították a győztesnek járó serleget. Az aukciósház szakemberei 102 és 120 millió forint közötti végösszeget várnak a licitháborúban, melyen bizonyára rengeteg ínyenc gyűjtő vesz majd részt.
Forrás: http://www.autopult.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!