Autó motorok: Veszélyes üzem a városi kerékpározás!

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 140 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 140 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 140 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 140 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Ahogy az időjárás engedi megjelennek a biciklisták az utakon, és egészen a téli szezonig számottevő szereplői a városi közlekedésnek – valamint a baleseti ügyeleteknek. A KSH országos közlekedési baleseti adatai alapján 2017-ben minden tizedik sérüléssel járó eset írható a kerékpárosok számlájára, összesen 1648. Könnyű sérüléssel járt az összes kerékpáros baleset 57,45%-a, súlyos sérüléssel 28,33%, sérüléssel nem járó balesetként 11,36%-ot regisztráltak, 2,87% pedig halállal végződött.


A leggyakoribb sérülés a tompítás miatti kulcscsont-, kar-, alkar- és kéztörés. Akinek a kezével nem sikerül tompítani az esést, annak fej-, és fogsérülése lehet, illetve gyakoriak a lábsérülések is. Gyakori a zúzódás, illetve ínsérülés, ami sokszor töréssel együtt fordul elő.

– A Balatont kerülő túrák elterjedtté válása miatt gyakoriak a túlterheléses térdfájdalmak is. A hosszabb túrák miatt ősszel 20-30%-al megnő a túlterheléses térdfájdalommal jelentkezők száma a fürdőkben – meséli Molnár Ágnes a SmileyMed vezetője.

Hogyan kerülhetjük el, hogy nyári kalandunk gyógykezeléssel végződjön?

A balesetek megelőzésében a KRESZ betartása, és a körültekintő közlekedés rendkívül nagy szerepet játszik. Nagyobb odafigyeléssel a közlekedésben sok problémát megelőzhetnénk. A túlerőltetéses térdfájdalmaknak számos oka lehet. A fájdalom jelentkezhet a térd elülső, hátsó, belső, és külső részén is. A túlerőltetést arról ismerhetjük fel, hogy a fájdalom jelentkezését nem előzte meg semmilyen sérülés.Mit tehetünk?

A legfontosabb aranyszabály, hogy a fájdalom jelentkezésekor rögtön tartsunk egy-két nap pihenőt és gondoljuk végig a következőket:

  • Változtattunk-e a biciklin valamit a túra előtt? Pl. pedál hajtókar cseréje.
  • Megfelelően van-e beállítva a nyereg és a pedál egymáshoz képest? Jó dőlésben van-e a nyereg?
  • Ha klipszes a biciklink, állítottunk-e rajtuk valamit indulás előtt? Nem kopottak-e a stoplik a cipőnkön?
  • Előkészítettük-e a túrát felkészítő edzéssel, vagy hirtelen vállaltunk-e túl sokat? Volt-e olyan régi sérülésünk, amit nem kezeltünk még ki?

A nyereg és pedál beállítása akkor megfelelő, ha a nyergen ülve nem tudjuk letenni a lábainkat. A stoplik kopása belső vagy külső térdfájdalmat eredményez – a tekerés közben elforduló láb miatt – aszerint, hogy kifelé vagy befelé fordul el a lábszár. Helyes beállításukhoz üljünk le egy asztal szélére lelógó lábakkal. Ugyanilyen helyzetben kell lennie a lábaknak a pedálon is.


Ha elhanyagoltuk a felkészítő edzést, esténként nyújtsuk meg az izmainkat, és masszírozzuk át a lábakat bemelegítő kenőccsel. Ha fájdalmas pontokat találunk, tartsuk nyomva őket addig, amíg a fájdalom enyhül. Koncentráljunk a masszírozással a combra, a térd külső oldalára és a vádli izmaidra. Indulás előtt melegítsük be izmainkat néhány egyszerű gyakorlattal. Próbáljuk meg a lendület ellenére a sebességünket 20 km/óra alatt tartani, mert efelett bekapcsolnak a törzs izmai is, és derékfájdalom lehet a „jutalmunk”. Lassabban emeljük a napi adagodat, és hagyjuk ki a nagyobb emelkedőket.

Ha fentiek nem mulasztották el a térdfájdalmat, keressünk fel minél hamarabb egy szakembert – szakorvost, vagy gyógytornászt – mivel a háttérben lévő folyamatokat tisztázni kell (nincs-e olyan sérülés, amit nem vettünk észre). Az idő múlásával az aszimmetrikus izomműködésből adódó panaszok rögzülhetnek, és kopásos folyamatokat indíthatnak el az ízületekben.


Forrás: https://www.eletforma.hu

Címkék: kerékpár veszély város

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu