Autó motorok: Felhergelve - bemutatjuk az Aston Martin Vantage GT3-at

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 143 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 143 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 143 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a autók motorok klub közös

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1103 fő
  • Képek - 59 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 143 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 37 db

Üdvözlettel,

autók motorok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Az Aston Martin háza táján már régóta konganak megújulás harangjai, azonban egyelőre még igen messziről szólnak hozzánk. Mindezek ellenére azért nem hagyják cserben a rajongókat a gyáriak, és az egyelőre még jól titkolt, vadonatúj Vulcan mellett – mely egyes hírek szerint egy versenyautó lehet majd – a most bemutatott Vantage GT3-at is elhozzák nekünk Genfbe. A kisebb frissítésekkel lassan már 10 éve piacon lévő sportautót ezúttal bizony komoly kezelésnek vetették alá a gyáriak, melynek célja a versenyautók hangulatának – és természetesen képességeinek – megidézése volt. Mindehhez nem kellett messzire mennie az angoloknak, hiszen a GT3-as kategóriában induló pályagépük és az amúgy is elég potens Vantage S tökéletes kiindulópontok voltak az átalakításhoz.

A Porsche GT3 ellen harcba induló limitált szériás Aston Martin 6,0 literes V12-es erőforrásából ezúttal 600 lóerőt csikartak ki a mérnökök, ami mellé 625 Nm-es csúcsnyomaték társul. Mindezt egy hétsebességes automataváltó juttatja el a hátsó kerekekhez, ezzel képessé téve az autót a 3,7 másodperces 0-100-as sprintre és a 297 km/h-s végsebességre. A lemezek több változtatást is eszközöltek a mérnökök, így változó geometriájú, magnézium szívócsövet és kardáncsövet, valamint teljes egészében titánból készült kipufogókat is beépítettek. Súlycsökkentés szempontjából persze nem elégedtek meg az angolok a motor alkatrészeinek lecserélésével: karbonból készült első légterelőket és motorháztetőt, lítium-ion versenyakkumulátort és szénszálas ajtóbetéteket is kapott a Vantage GT3, de opcionálisan akár karbon tetőt valamint polikarbonát hátsó ablakot is kérhetnek a vevők. Ezekkel összesen 100 kilogrammtól tudott megszabadulni az autó a Vantage S-hez képest, amivel így 1565 kilogrammot nyom. Ez ugyan továbbra sem kevés, de érdemes megjegyezni, hogy belül viszonylag kevés lemondásra van szükség, hiszen a kényelmesnek tűnő karbon sportüléseken, sportkormányon és a rengeteg karbon betéten kívül az utastérben valódi luxusautó maradt a kis Aston Martin – még a középkonzolt is megújították.

A jobb köridők érdekében természetesen nem csak a motort piszkálták meg a mérnökök. A GT3 nyomtávjait mind elöl, mind pedig hátul kiszélesítették, és a futóművet is újrahangolták. A keményebb fékek sem maradhattak el: a gyáriaknak a Brembo karbon-kerámia szerkezeteire esett a választása, melyek a központi csavaros, 19 colos magnézium keréktárcsák mögött bújnak meg. A gumiabroncsokat a Michelin biztosította az autóhoz, méghozzá kiváló Pilot Super Sportok személyében, melyek elöl 265/35, hátul pedig 325/30-as méretben kerültek fel a járgányra. Az utastérben fogadó luxus ellenére kívülről vérbeli versenygépnek tűnik a kis Aston, mely látványos és hasznos aerodinamikai elemekkel és többszínű fényezéssel mutatkozik majd be Genfben a nagyközönségnek. Nem lepődnénk meg, ha a svájci seregszemlén rögtön el is kelne a tervezett 100 példány, melyek minden bizonnyal igencsak borsos árcédulával rendelkeznek majd.

 

Forrás: http://www.autopult.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu